De huidige maatschappij is steeds meer ingericht op het gebruik van creatieve technologie. Ook op de Wilgetoren willen we de creatieve technologie veel inzetten en op die manier de kinderen hiermee leren omgaan.

Inzet

In de groepen 1-2 laten we de kinderen spelenderwijs met iPads en het digibord omgaan. 

In de groepen 3 tot en met 8 werken de kinderen met Chromebooks. Bij de kinderen uit de groepen 3, 4 en 5 starten de kinderen zelfstandig de programma's op en gaan zij aan de slag met software die past bij rekenen, taal en spelling. 

In de groepen 6, 7 en 8 werken de kinderen niet alleen zelfstandig met methode gebonden programma's, maar maken zij ook een werkstuk of presentatie in Word of PowerPoint en leren ze kritisch kijken naar wat er op internet te vinden is.

FuzeField

Vanaf mei 2022 ligt er op het schoolplein een FuzeField.

FuzeField is een interactieve beweegvloer die educatie, bewegen en gamen combineert waardoor er een heel nieuwe dimensie van bewegend leren ontstaat.

Kinderen kunnen dit FuzeField gebruiken tijdens de pauzes, maar ook zelfstandig in de bovenbouw als opdrachten op hun weekplan.

Hiernaast op het filmpje krijgt u een korte indruk van het FuzeField.

Interactive Playground

Vanaf januari 2020 hebben we op de Wilgetoren ook een Interactive Playground.

Door middel van een 3D-camera, een beamer en een licht- en geluidsinstallatie kunnen de kinderen beweegactiviteiten doen in de speelzaal die reageren op het gooien van ballen naar het geprojecteerde spel.

Door deze innovatieve ontwikkeling kunnen we op een effectieve manier gebruik maken van onze speelzaal voor zowel jonge als oudere kinderen.

Digitale schoolborden

Verder worden digitale schoolborden gebruikt om, naast het geven van instructies, lessen te verlevendigen en levensecht te maken door via het internet de wereld het klaslokaal binnen te halen.

Veel ICT onderwijs voor scholen van Alberdingk Thijm Scholen wordt ontwikkeld vanuit het TechSpace. Kijk in het onderstaande filmpje naar de mogelijkheden: